Wat je echt niet moet doen om een negatieve BKR codering weg te halen

Het kredietherstelproces kan vervelend zijn en enkele maanden in beslag nemen, afhankelijk van de hoeveelheid negatieve informatie in uw kredietrapporten. Consumenten die zich bezighouden met kredietherstel hebben vaak een doel en een doel. Het kan zijn om een huis te kopen, een hypotheek te herfinancieren, een carrière te veranderen, een lening te verkrijgen of zelfs een nieuwe auto te kopen.

De tijd en energie die betrokken zijn bij het verwijderen van een BKR registratie moet niet worden verspild door het maken van fouten langs de weg. Hier zijn 3 kredietherstelpraktijken die u moet vermijden om het proces soepel te laten verlopen en te resulteren in een beter kredietrapport en hogere kredietscores:

Een geschillenbrief werkt vaak niet

Bij het betwisten van punten op uw kredietrapport is de beste praktijk om uw geschillenbrieven aan te passen. Krediet reparatie handleidingen, krediet reparatie bedrijven en zelfs sommige krediet reparatie websites bieden formulier brieven aan negatieve krediet betwisten.

Het probleem met formulierbrieven is het aantal consumenten dat ze kan gebruiken om krediet te repareren. De kredietbureaus ontvangen dagelijks tonnen van geschillen brieven van geschillen. Omdat de kredietbureaus ontvangen een enorme hoeveelheid geschillen brieven, ze maken gebruik van een brief erkenning technologie die elke brief scant, of het nu gaat om geautomatiseerde of handgeschreven.

De brief kan worden afgekeurd

Als gevolg van de letter-herkenning technologie, hebben de kredietbureaus een enorme database van brieven van consumenten verzameld en ontdekte veel van hen bevatten precies dezelfde informatie – woord voor woord. Dit omvat het kopiëren en plakken van brieven van het internet. Dubbele formulier letters zijn gemakkelijk te herkennen door de kredietbureaus.

Met behulp van duplicaat of formulier brieven kunnen uw geschil brief gelabeld frivool of irrelevant krijgen uw geschil brief gelabeld of irrelevant. Zodra een vaststelling is gemaakt dat een geschil is frivool de credit-bureaus kan het geschil proces te beëindigen. De consument kan worden uitgesloten van het betwisten van dat item voor meerdere maanden. De one-size-fits-all geschillenbrieven werken niet.

Aangepaste geschillenbrieven krijgen aandacht

Het niet aanpassen van geschillenbrieven is gerelateerd aan het gebruik van ketelplaat- of sjabloonletters. Elke kredietreparatiebrief; zelfs als het probleem van ondergeschikt belang is, moet uniek zijn, op maat gemaakt en gebaseerd op een feitelijke fout. Het is moeilijk om te argumenteren met feiten. Het betwisten van een feitelijke fout kan uw krediet reparatie brief serieus genomen worden.

Aangepaste brieven krijgen de aandacht van de kredietbureaus. Naast het automatiseren van het proces van het lezen van geschillenbrieven; het eigenlijke geschillenproces is geautomatiseerd door een methode genaamd e-Oscar. De e-Oscar methode voor het onderzoeken van kredietgeschillen zet schriftelijke geschillenbrieven om in een twee- of driecijferige code.

 

Deze code wordt doorgegeven aan de kredietgever die het voorwerp van het geschil is en de kredietgever controleert de juistheid van de code. Het aanpassen van uw geschil kan helpen om ervoor te zorgen dat uw geschil daadwerkelijk wordt verwerkt en onderzocht. U wilt het voor de kredietbureaus zo moeilijk mogelijk maken om uw geschillenbrieven terug te brengen tot een code die eenvoudigweg aan de schuldeiser wordt doorgegeven om te controleren of ze zo nauwkeurig of onnauwkeurig mogelijk zijn.

Het aanpassen van een geschillenbrief geeft u ook de mogelijkheid om ondersteunende documentatie bij te voegen. Hoe meer details, hoe beter. Door uw geschillen te baseren op feitelijke onjuistheden, legt u een goede basis voor het geval dat de kredietbureaus uw geschillen als lichtzinnig of irrelevant bestempelen.